logo
 

8000 gedupeerde fans krijgen ticket GP van België dankzij Spa Grand Prix

23 augustus 2012 — De gedupeerde fans die hun tickets voor de GP van België gekocht hadden bij The Ticket Enterprise krijgen alsnog hun tickets dankzij Spa Grand Prix.

Eerder berichtte F1journaal reeds over het feit dat meer dan 6000 fans hun geld en tickets voor de GP van België dreigden kwijt te zijn. Het blijkt nu om in totaal ruim 8000 fans te gaan. Ze hadden hun tickets besteld via The Ticket Enterprise maar dat bedrijf reageerde niet meer en het zag er naar uit dat The Ticket Enterprise zijn verplichtingen niet ging nakomen.

Veel fans klopten vervolgens aan bij de officiële website van Spa Grand Prix, maar de betrokken fans hadden hun tickets niet via die website gekocht. Ze waren klant bij The Ticket Enterprise dus moesten ze daar hun tickets of geld zien te verkrijgen. Spa Grand Prix is immers de organisator die een deel tickets ook aan The Ticket Enterprise had verkocht.

Afgelopen weekend leek er even schot in de zaak te komen aangezien de advocaat van The Ticket Enterprise verklaarde dat er onderhandeld werd en er een oplossing zou komen. The Ticket Enterprise zou vervolgens deze week alsnog de tickets versturen.

Uiteindelijk is het echter Spa Grand Prix zelf dat voor een oplossing zorgt, ook al zijn ze daar wettelijk niet toe verplicht omdat de betrokken fans bij hen geen klant zijn. Als organisator van de GP van België willen ze de gedupeerde fans immers niet in de steek laten.

“We hebben goed nieuws voor iedereen die kaarten heeft besteld bij The Ticket Enterprise, die totaal niets voor haar klanten heeft gedaan. We hebben een veilige manier gevonden om alle gedupeerden toch nog van kaarten te voorzien”,  zo liet een woordvoerder van Spa Grand Prix weten tegenover GPUpdate.

Spa Grand Prix zou van de advocaat van The Ticket Enterprise een lijst gekregen hebben met alle namen van de fans en welke tickets ze besteld hadden. De fans krijgen een email met meer informatie over hoe ze hun tickets alsnog kunnen verkrijgen.

Gedurende een korte periode was er de mogelijkheid voor klanten van The Ticket Enterprise om tickets op de website van Spa Grand Prix te bestellen. Mensen die op dat moment een nieuw ticket kochten omdat ze hun ticket via The Ticket Enterprise niet kregen zullen hun geld van die bestelling terugkrijgen.

Uiteraard is het een serieuze commerciële geste van Spa Grand Prix die de organisatie veel geld zal kosten. Spa Grand Prix hoopt uiteraard om nadien deze gelden te kunnen recupereren van The Ticket Enterprise.

Vandaag volgt er in Brussel een persconferentie over de maatregel. Had je tickets gekocht via The Ticket Enterprise en word je niet gecontacteerd door Spa Grand Prix? Neem dan zeker zelf contact op via 087 22 44 66 of door een e-mail te sturen naar


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: GP van België

Verwante nieuwsitems



F1Journaal Specials

GP van Australië