logo
 

“Als de bandenslijtage zo hoog blijft moeten we in Melbourne misschien 10 pitstops maken”

21 februari 2013 — Gisteren werd de tweede testdag op het Circuit de Catalunya afgewerkt. De teams verzamelden extra data en info over de wagens en de nieuwe banden van Pirelli. Maar het zijn vooral de banden die sommige rijders zorgen baren.

image
De nieuwe banden van Pirelli hebben een hogere bandenslijtage dan die van vorig jaar en dat komt als een complete verrassing voor Sergio Perez. Perez staat nochtans bekend als een rijder die spaarzaam met de banden kan omspringen.

“Het is extreem. De bandendegradatie is erg moeilijk. Het is een grote verrassing,” zei Perez, die gisteren de snelste tijd liet noteren. “Normaal zien we tijdens de wintertests heel wat bandendegradatie, maar nooit zoveel als nu.”

“We gaan op dit circuit ook een race rijden dus ik maak me echt zorgen. We leren nog steeds heel wat over de banden en ik denk dat het zal verbeteren wanneer we beginnen te racen.”

“Ik hoop alvast dat het verandert want indien we deze situatie ook meemaken in Melbourne dan gaan we zeven tot tien pitstops zien,” besluit Perez.

Het zou uiteraard ook kunnen dat Perez nog wat aanpassingsproblemen heeft na zijn periode bij Sauber, waar hij inderdaad erg spaarzaam met de banden kon rijden. Iedere wagen gaat immers anders om met de banden. Dat gecombineerd met nieuwe bandencompounds zal ongetwijfeld voor wat moeilijkheden zorgen bij de Mexicaan.

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België