“Dit seizoen is geweldige reclame voor de F1 als sport”

02 augustus 2018 — Volgens Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff is dit seizoen in de Formule 1 een geweldige reclame voor de sport.

Een bericht gedeeld door Mercedes-AMG F1 (@mercedesamgf1) op

De leidersplaats in het kampioenschap werd dit seizoen al meerdere keren verwisseld, races waarbij niet steeds de snelste wagen wint en soms ook eens een erg verrassende winnaar. Inderdaad, we worden dit seizoen wel verwend, ook al beseffen we het niet altijd.

Van de absolute dominantie van Mercedes is al lang geen sprake meer en het is niet zo dat je op voorhand steeds kan zeggen wie de race zal winnen. Volgens Mercedes-motorsportbaas beleven we dan ook een opwindend seizoen dat tegelijkertijd de Formule 1 promoot als sport.

“De strijd aan de top is opwindender dan ooit tevoren,” aldus Toto Wolff, die tevens benadrukt dat de strijd niet alleen aan de top maar ook in het middenveld van de Formule 1 gevoerd wordt. “Er is ook een zeer close gevecht in het middenveld.”

“De races hebben niet alleen voor enkele mooie wiel-aan-wiel gevechten op de baan gezorgd maar ook voor enkele verrassende overwinningen. Zeven van de twaalf races werden niet gewonnen door de snelste wagen.”

“Algemeen bekeken zou ik zeggen dat het seizoen 2018 een geweldige reclame vormt voor de sport,” besloot de Mercedes-motorsportbaas.


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Mercedes

image

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië