F1 2020: What could have been ...

06 juli 2020 — De titel verraadt het al, F1 2020 zal niet de klassieke jaarlijkse iteratie van de game worden ... 2020 zal namelijk de geschiedenisboeken ingaan als het vreemdste jaar ooit voor onze, en de twee (of meer) voorgaande generaties, met dank aan het coronavirus dat de hele wereld op een voor ons ongeziene manier op zijn kop zette. image

My Team
Soit, terug naar de game, want F1 2020 laat ons ook dit jaar opnieuw in de huid kruipen van toppers als Lewis Hamilton, Max Verstappen of Charles Leclerc, al kan je ook opnieuw je eigen pad bewandelen in de carrièremodus.

Nieuw dit jaar is echter het speltype My Team. Deze modus ligt eigenlijk in het verlengde van de carrièremodus, met als grootste verschil dat je niet enkel op de baan je kwaliteiten mag demonstreren. Ook alles waar een F1-team mee te maken krijgt buiten het racen om, is voor jou.

In MyTeam plaats je jezelf dus in het rijtje van illustere teameigenaars als Bruce McLaren, Graham Hill, of Jack Brabham, die tevens coureur waren van hun eigen team.

Een hele uitdaging op het eerste zicht, en dat vermoeden wordt ook meteen bevestigd wanneer je je team gaat opzetten, want niet alleen kies je je teamkleuren, logo en layout van de wagen. Je wordt ook meteen gekatapulteerd tot pr-manager voor het aantrekken van sponsors, én teambaas voor het bepalen van de tweede rijder.

Doorheen je carrière als teameigenaar zul je je dus opwerken richting de top van de Formule 1 door middel van het verbeteren van de teaminfrastructuur, het organiseren van verschillende evenementen tussen de races (gaande van teambuilding-sessies tot trainingen of marketingevenementen), het aantrekken van betere sponsors en / of rijders, en de klassieke zaken die ook in de reguliere carrièremodus aanwezig zijn, zoals de ontwikkeling van je wagen, en het te woord staan van de pers.

image

Kleine verbeteringen
Voor de rest is F1 2020 alles wat je van jaarlijkse games mag verwachten. Hier en daar werden kleine verbeteringen aangebracht. Zo werd onder meer gesleuteld aan de besturing van de wagens. Hiervoor baseerde Codemasters zich op feedback van de rijders zelf, waardoor de wagens nu iets waarheidsgetrouwer reageren.

Er werd hierbij ook weer rekening gehouden met een breed publiek, want zowel de hardcore liefhebbers van racegames als de absolute noob kunnen hun instelling zo aanpassen dat ze zich beiden op hun gemak voelen bij het spelen van het spel, hetzij met een stuurtje of met een gamepad.

Moet ik daarbij ook nog even de terugkeer van de split-screen-mode vermelden, want jawel, na lang wachten, en het jarenlange gesmeek van gamers is dit opnieuw van de partij. Wie dit weet te appreciëren, zal dus niet langer op zijn honger moeten zitten om het in offline races rechtstreeks tegen een vriend op te nemen.

Op multiplayer-vlak is er verder weinig nieuws te melden. Het online-gedeelte bevat dezelfde modi als voorheen, en laat zich opnieuw nu en dan betrappen op verbindingsproblemen.

Conclusie
De grootste vernieuwing in F1 2020 is uiteraard de My Team spelmodus, en die is meteen een schot in de roos, dankzij de vele zaken waar je als virtuele teameigenaar mee aan de slag moet / mag. Benieuwd hoe ze hier de komende jaren mee verder gaan! Verder weinig grote vernieuwingen op vlak van carrière- en andere éénspelermodi.

De klassieke wagens krijgen dit jaar het gezelschap van de intussen legendarische exemplaren waarmee Michael Schumacher zich zeven keer tot wereldkampioen mocht kronen. Leuk extraatje: het F2-gedeelte bevat momenteel nog het wagenpark van 2019, maar krijgt in de loop van het jaar een gratis update met de wagens van het huidige, vreemde seizoen.

Well done Codemasters! F1 2020 krijgt van ons dus een welverdiende 8,5!

Klik hier om F1 2020 te bestellen en thuis geleverd te krijgen

image
image
image
image

Grand Prix van Portugal (RtAD) Spel. Win 2.500 Euro met maar 3 Euro!

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België