F1: “De kritiek op ons nieuwe logo is positief”

04 december 2017 — De voorbije week volgde er heel wat kritiek op het nieuwe logo van de Formule 1. Sean Bratches, commercieel directeur van de F1, vindt alle kritiek van de fans op het nieuwe logo positief, hij vindt het zelfs een compliment.


Na de GP van Abu Dhabi onthulde de Formule 1 haar nieuw logo. De nieuwe eigenaar, Liberty Media, vond dat het na 23 jaar tijd was voor een nieuw logo met als belangrijkste reden dat het beter geschikt is voor de digitale media.

De lancering op YouTube lokte meer ‘dislikes’ uit dan ‘likes’ en ook wereldkampioen Lewis Hamilton liet weten dat hij het oude logo mooier vond. Geen geslaagde operatie zou u dan denken, commercieel directeur Sean Bratches legt het tegendeel uit.

Hij legt uit dat ze ingecalculeerd hadden dat de verandering veel emoties teweeg zou brengen en het feit dat er zoveel om te doen is bewijst volgens hem dan ook dat dat positief is.

“Sommige veranderingen zijn moeilijk,” aldus Bratches in een reactie bij ‘Motorsport.com.” “Wanneer je het logo van zulk een belangrijk merk verandert weet je op voorhand dat de emoties hoog zullen oplopen.”

“Het vorige logo heeft zo’n lange staat van dienst en het heeft dat goed gedaan voor de sport. Maar we zijn niet over één nacht ijs gegaan, we hebben er goed over nagedacht.”

“Vanuit mijn oogpunt was het logo iets om aan te werken en toen Chase Carey me erover aansprak moest ik er wel naar kijken. Ik vond het oude logo gedateerd en het stond niet voor datgene waar we met de sport heen willen.”

“Veel mensen hebben er een mening over omdat ze geven om de sport. Wij geven er ook om en we geloven er sterk in dat het nieuwe logo zal bewijzen dat de sport ermee kan overleven en succesvol zal zijn.”

“We begrijpen dat iedereen een andere mening heeft over de verandering van een logo, of het nu een grote of een kleine is. Het is goed dat iedereen een mening over de Formule 1 heeft, ik had trouwens nooit gedacht dat we er ongezien mee weg zouden komen,” vertelt Bratches nog met een kwinkslag.

Geschreven door Tom Schots


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Liberty Media

image


Verwante nieuwsitems



F1Journaal Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, onze acties en wedstrijden. Vul hieronder uw emailadres in: