F1 krijgt na de laatste race van het seizoen een nieuw logo

24 november 2017 — Chase Carey, de nieuwe CEO van de Formule 1, heeft op vrijdagmiddag laten weten dat de Formule 1 een nieuwe logo krijgt.


Het huidige F1-logo bestaat al geruime tijd en sinds Liberty Media de Formule 1 heeft overgenomen wil het dat er een nieuwe wind doorheen de sport waait. Er zijn al verschillende initiatieven genomen om de sport dichter bij de fans te brengen en zowel de races alsook de bolides aantrekkelijker te maken.

Na de GP van Abu Dhabi zal er echter opnieuw een wijziging plaatsvinden. De race op het Yas Marina Circuit zal immers de laatste race met het huidige F1-logo zijn.

“We willen de sport een nieuwe energie bijbrengen en we vinden dat een nieuw logo dat kan onderstrepen,” aldus Chase Carey tegenover ‘Sky Sports’.

Carey verwacht uiteraard ook dat er kritiek zal volgen op het nieuwe logo.

“Er zal zeker en vast kritiek zijn, die is er altijd wanneer je iets wijzigt. Er zijn altijd verschillende meningen. We willen de sport van een nieuwe energie voorzien en we hebben ook heel wat plannen voor de toekomst. Er zijn heel wat dingen die we willen doen.”

Op sociale media circuleren momenteel reeds verschillende logo’s, al zou het uiteindelijke logo naar verluidt toch nog van onderstaande drie mogelijke logo’s verschillen.


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Liberty Media

image


Verwante nieuwsitems



F1Journaal Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, onze acties en wedstrijden. Vul hieronder uw emailadres in: