F1 lanceert eerste wereldwijde marketingcampagne ooit

16 maart 2018 — De Formule 1 heeft deze week haar eerste wereldwijde marketingcampagne ooit gelanceerd ...

This is for the speed demons, the petrol heads, the die-hard fans who make F1, F1 . #F1isBack #EngineeredInsanity #Unleash2018 #F1 #Formula1

Een bericht gedeeld door FORMULA 1® (@f1) op

Hoogst opmerkelijk, zo kan je de marketingcampagne van de Formule 1 noemen. De campagne werd deze week op gang getrokken door een video die exact één minuut duurt en dit onder het motto: ‘Engineered Insanity’.

Het is een nieuw initiatief om de Formule 1 nieuwe fans te laten aantrekken en de sport aantrekkelijker te maken. Enkele zogenaamde ‘superfans’ staan in een windtunnel en tonen ons opwindende beelden uit de Formule 1.

“Er is zeker en vast appreciatie voor het feit dat de Formule 1 de sport en de raceklasse zelf promoot,” aldus Ellie Norman, het nieuwe hoofd van de marketingafdeling van de F1, tegenover ‘Reuters’. “De teams en rijders werken enorm hard maar er is nog niet zoiets geweest als de Formule 1 die haar eigen raceklasse promoot.”


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Liberty Media

image

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië