F1-promotoren uiten kritiek op beleid van Liberty Media
29 januari 2019 — De Formula One Promoters' Association is in Londen samengekomen en uit in een gezamenlijke brief haar bezorgdheid over de huidige gang van zaken in de Formule 1 en de richting die Liberty Media met de Formule 1 uit wil gaan.
Sinds Liberty Media de nieuwe eigenaar van de Formule 1 is ondernam het al heel wat acties. Het wil de sport naar eigen zeggen verder laten evolueren en dichter bij de fans brengen. Daarnaast moet er uiteraard ook geld verdiend worden aan de sport want de overname van de Formule 1 is en blijft ook een investering.
Zestien vertegenwoordigers van F1-races geven Liberty Media in een gezamenlijke brief er flink van langs. Ze uiten hun bezorgdheid over de richting waarin de sport uitgaat en het feit dat de Formule 1 steeds meer enkel via betaaltelevisie te bekijken.
Daarnaast zetten ook de betere financiële voorwaarden voor nieuwe grand prix kwaad bloed bij de huidige ‘oude’ circuits die op de kalender staan.
Ahead of the new #F1 season there is already disquiet among the promoters about the current state of the sport and the direction it is taking… thoughts please?? pic.twitter.com/tfBbwCr75F
— Jennie Gow (@JennieGow) January 28, 2019