logo
 

Ferrari-baas: “Netflix-serie is erg belangrijk voor de toekomst van de F1”

09 december 2019 — Volgens Ferrari-baas Louis Camilleri is de Netflix-serie 'Drive to Survive' enorm belangrijk voor het imago van de F1 alsook de toekomst van de sport.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) op

De serie biedt Netflix-abonnees een unieke blik achter de schermen van de Formule 1 tijdens het seizoen 2018. Het was één van de initiatieven die Liberty Media, de nieuwe eigenaar van de F1, ondernam om de sport dichter bij de fans te brengen.

“Liberty Media wil als Amerikaans bedrijf samenwerken en vanuit dat perspectief hebben ze het goed gedaan,” aldus Camilleri volgens ‘Motorsport.com’.

“Ze hebben een steile leercurve maar ze komen er wel, ze hebben wijze beslissingen genomen.”

“Netflix is daar een mooi voorbeeld van. Veel mensen hadden totaal geen interesse in de F1 maar door de serie ‘Drive to Survive’ werden ze aangetrokken en leerden ze meer over de sport. Dat was een geweldige beslissing,” aldus de Ferrari-baas.

Camilleri stelt zich vragen bij het commercieel succes voor Liberty Media en de Formule 1 op korte termijn, maar op de langere termijn is het zeker en vast goed voor de sport.

“Ik ben er niet zeker van of ze commercieel veel uitgehaald hebben, maar wat het imago over de sport betreft alsook het menselijk aspect was het goed.”

“Dertig jaar geleden was het menselijk element in de F1 veel prominenter aanwezig dan nu maar het werd doorheen de jaren steeds minder.”

“Met het budgetplafond alsook de nieuwe technische regels hoop ik dat het menselijk aspect opnieuw meer naar de voorgrond zal treden. De jonge generaties willen authenticiteit en een menselijke connectie.”

Ferrari en Mercedes wensten in 2018 niet mee te werken de F1-serie op Netflix maar waren wel bereid om mee te werken aan het vervolg van de reeks dat over het F1-seizoen 2019 zal gaan.

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België