logo
 

Ferrari laat ‘Mission Winnow’ vallen ...

04 maart 2019 — ... uit de naam van haar team, zo blijkt uit een nieuwe publicatie van de deelnemerslijst van de FIA voor het nieuwe F1-seizoen 2019.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) op

‘Scuderia Ferrari’, dat is de naam waaronder het Ferrari F1-team voortaan ingeschreven staat op de deelnemerslijst vaan de FIA. Bij Ferrari hebben ze dus ‘Mission Winnow’ weggelaten, waarmee het mogelijke problemen tijdens de race in Australië wil vermijden.

Vorig jaar werd tijdens de GP van Japan het ‘Mission Winnow’ project gepresenteerd waarbij Philip Morris haar rookvrije alternatieven wil promoten. De Australische autoriteiten zijn echter een onderzoek gestart. Ze willen nagaan of het logo van Mission Winnow niet gewoon een verdoken marketingstunt is om het bekende sigarettenmerk Marlboro te promoten.

Het ziet er nu naar uit dat Ferrari op zijn minst tijdelijk ‘Mission Winnow’ uit haar naam schrapt. Grote vraag is echter of de Mission Winnow-logo’s in Australië ook van de F1-bolides van Ferrari gehaald zullen worden. Ferrari reageerde alvast niet op het verdwijnen van ‘Mission Winnow’ uit haar naam.


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Ferrari

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië