logo
 

Ferrari legt uit waarom het Leclerc geen pitstop liet maken voor ‘snelste ronde’

17 maart 2019 — Mattia Binotto, de teambaas van Ferrari, heeft uitleg gegeven over de reden waarom het Charles Leclerc tegen het einde van de race geen pitstop liet maken om een poging te ondernemen de snelste ronde te rijden.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) op

Charles Leclerc kwam tegen het slot van de race aansluiten bij Sebastian Vettel maar kreeg. de opdracht om achter zijn Duitse teamgenoot te blijven. Opmerkelijk is echter dat Ferrari Leclerc desondanks geen pitstop liet maken om een poging te wagen de snelste ronde te rijden.

Leclerc had immers meer dan dertig seconden voorsprong op naaste achtervolger Kevin Magnussen. Dat was ruim voldoende om een pitstop te maken voor nieuwe banden, voor Magnussen te blijven en tegen het slot van de race een snelste ronde te rijden.

“We hadden een pitvenster om Charles nieuwe banden te geven zodat hij voor een snelste ronde kan gaan. Iedere pitstop houdt echter een potentieel risico in,” aldus Binotto.

“Ik denk dat het voor ons belangrijker was om de wagen heelhuids aan de finish te brengen en punten te scoren. Er zijn soms races dat je niet al te best presteert maar dat het nog steeds belangrijk is om punten te scoren. Uiteindelijk was dit onze keuze.”

“We zullen uiteindelijk deze keuze analyseren maar deze beslissing werd daardoor bepaald,” besloot Binotto.


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Charles LeclercFerrari

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië