Ferrari met nieuwe livery aan de start in Japan

03 oktober 2018 — Volgens ‘Autosport’ zal Ferrari vanaf de GP van Japan aan de start verschijnen met een nieuw kleurstelling.


De verandering heeft te maken met een actie van titelsponsor Philip Morris dat sinds het verbod op reclame van tabaksproducten alleen nog maar (uiterst) suggestief op de bolides uit Maranello aanwezig was.

Op welk niveau de verandering zou zijn is nog niet helemaal bekend maar er is al een video ‘gelekt’ voor de officiële voorstelling op donderdag. Uit die beelden valt al op te maken dat we nieuwe stickers mogen verwachten op een paar prominente plaatsen. Het enige dat zeker is is het feit dat het niet om reclame gaat voor een van de vele merken van Philip Morris.

Integendeel, het bedrijf wil in de verf zetten dat het zijn activiteiten wil veranderen en zich meer wil toespitsen op wetenschap, technologie en innovatie.

Eerder dit jaar verlengde Philip Morris zijn overeenkomst met Ferrari nog tot 2021 omdat de Scuderia als platform een sleutelrol kan spelen om hun rookvrije technologie te promoten en afstand te nemen van hun wortels in de tabaksindustrie.

Geschreven door Tom Schots


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Ferrari

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België