Formule 1 bevestigt samenwerking met Snapchat

14 juli 2017 — De bazen van de Formule 1 hebben de samenwerking met Snap Inc bevestigd, het Amerikaanse sociale media bedrijf dat eigenaar is van de applicatie Snapchat.


De deal tussen de Formule 1 en Snapchat zal resulteren in het uitzenden van F1-races op Discover, één van de platformen op Snapchat. Er is ook al een overeenkomst voor de GP van Groot-Brittannië van dit weekend. Het gedeelte ‘our stories’ van Discover zal gebruikt worden om de races te delen met de fans.

Na de race op het circuit van Silverstone zullen de races in Singapore, Japan, Amerika, Mexico, Brazilië en Abu Dhabi ook uitgezonden worden op Snapchat.

“Dit is de eerste stap in het uitbreiden van onze strategie binnen de sociale media”, zei het hoofd van digitalisering Frank Arthofer. “We lieten in het begin van het seizoen al weten dat we met partners willen werken om de fans dichter bij de Formule 1 te krijgen. Het is een mix van technologie en individueel talent en Snap past perfect in dat beeld. We moeten blijven werken om nieuwe fans richting de sport te duwen. Dat proberen we via de sociale media door het vrijgeven van beelden achter de schermen, door leuke activiteiten waarbij de fan betrokken raakt. Snap is één van de meest populaire platformen van de sociale media. Dit is de sector waar we ons op focussen, omdat het de toekomst van onze sport representeert.”


Geschreven door Frederic Schoutetens

Categorieën: Liberty Media

image


Verwante nieuwsitems



F1Journaal Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, onze acties en wedstrijden. Vul hieronder uw emailadres in: