Formule 1 start campagne in strijd tegen racisme: #WeRaceAsOne

22 juni 2020 — De Formule 1 heeft vandaag in de aanloop naar het begin van het F1-seizoen in Oostenrijk meegedeeld dat het een nieuwe campagne start waarbij de focus ligt op de uitdagingen door COVID-19 alsook de strijd tegen racisme.

Onder de campagne #WeRaceAsOne wil de Formule 1 bij het begin van het F1-seizoen 2020 de focus leggen op het aanpakken van “grotere doelen’ en het “veranderen van de samenleving”. Daarbij ligt de focus onder andere op het aanpakken van de gevolgen van COVID-19 alsook het opvoeren van de strijd tegen racisme. Tegelijkertijd zal er ook een programma opgestart worden dat er voor moet zorgen dat de autosport op termijn diverser wordt.

Er zullen verschillende acties opgezet worden en alle F1-teams zullen op een bepaalde manier een ‘regenboog’ aan kleuren op hun F1-bolides plaatsen om de actie extra in de verf te zetten. Die regenboog aan kleuren, bestaande uit de kleuren van de verschillende teams, zal op de halo of neus van de F1-bolides terug te vinden zijn. Volgens de F1 staat de regenboog aan kleuren symbool voor het bij elkaar brengen van alle bevolkingsgroepen.

Het is de bedoeling om van #WeRaceAsOne een langdurige campagne te maken en het thema dus niet alleen tijdens de openingsrace in Oostenrijk in de verf te zetten.

“Dit thema zal niet slechts één week of slechts een jaar de headlines bepalen en daarna naar de achtergrond verdwijnen. Het benadrukt de strategie van de Formule 1 om structureel een verschil te maken in onze sport en de samenleving als geheel.”

De campagne van de Formule 1 volgt na een eerdere uithaal van wereldkampioen Lewis Hamilton naar zijn collega’s alsook naar de Formule 1 als sport die volgens Hamilton een ‘witte’ sport is.

Black Friday 2020Black Friday 2020

F1journaal.be heeft jouw steun nodig voor een nieuwe website!

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België