logo
 

Geen logo’s van Renault bij Lotus en Caterham in Zuid-Korea

28 september 2013 — Het logo van Renault zal tijdens de F1-race in Zuid-Korea niet te zien zijn op de wagens van Caterham en Lotus.

image
We moeten ons echter geen zorgen maken over problemen tussen Renault en de renstallen want recent werd nog onder meer aangekondigd dat Caterham en Renault een nieuwe overeenkomst tot samenwerking ondertekend hebben. De reden waarom het logo van Renault niet te zien zal zijn ligt dan ook ergens compleet anders.

Het logo van Renault zal tijdens de GP van Zuid-Korea vervangen worden door dat van dochteronderneming Renault Samsung Motors (RSM).

“De Formule 1 is een globale sport en biedt dan ook een mogelijkheid aan bedrijven om zich met hun lokale merknaam tot klanten te richten,” Olivier Gillet, het hoofd van de marketing bij Renault Sport. “Deze omwisseling van naam maakt deel uit van onze 360°-campagne die we in Zuid-Korea momenteel voeren. Het is de eerste keer dat we zoiets doen maar Zuid-Korea is dan ook een erg bijzondere afzetmarkt.”

Eerder deze week liet men bij Lotus nog weten dat men Renault nog nauwer bij de werking van het team wil betrekken en eventueel een naamsverandering richting Renault overweegt om de Franse autofabrikant en motorenleverancier meer naamsbekendheid en ondersteuning wil geven via de Formule 1. Renault is ook al jarenlang motorenleverancier van Red Bull maar krijgt bij dat team weinig naamsbekendheid en prestige in de plaats. Daar wordt immers hoofdzakelijk de merknaam van Infiniti uitgespeeld.


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: CaterhamLotus

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië