logo
 

“Groei van de F1 zal gedreven worden door kwaliteit en diversiteit”

17 november 2018 — Formule 1-CEO, Chase Carey bevestigt de geruchten dat de F1 de kalender wil uitbreiden naar meer dan 21 races maar hij hamert op het feit dat dat niet ten koste zal gaan van de kwaliteit of de diversiteit van het kampioenschap.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door FORMULA 1® (@f1) op

De Amerikanen van Liberty Media hebben er nooit een geheim van gemaakt dat ze meer races op de kalender willen of dat ze de saaiere races die nog stammen uit het Ecclestone-tijdperk willen vervangen door nieuwe locaties.

Zelfs historische circuits zoals bijvoorbeeld Silverstone of Monza zullen naar verluidt niet veilig zijn voor de vernieuwingsdrang van Carey en de zijnen.

“We geloven dat er nog steeds groei mogelijk is in de komende jaren, vooral in het promotionele deel van de sport,” aldus Carey in een zogenaamde conference call met de aandeelhouders van Liberty Media.

“Die groei zal gedreven worden door drie factoren. Ten eerste willen we onze kalender uitbreiden naar meer dan eenentwintig races. De uitbreiding zal eerder gering zijn maar we zijn aangenaam verrast over het aantal kandidaturen en de kwaliteit en diversiteit ervan.”

“We zijn op goede weg wat betreft de kwaliteit en de prijzen van de races. Elke race moet zowel geweldig zijn voor de fans als een goede mogelijkheid op zakelijk vlak.”

“De race in Vietnam die we vorige week hebben aangekondigd is daar een mooi voorbeeld van. De race zal doorgaan op een geweldige baan in een stad die over de hele wereld tot de verbeelding spreekt.”

“Ten tweede willen we af van een paar races met slechte overeenkomsten die we geërfd hebben uit het verleden. Die willen we vervangen door nieuwe races of overeenkomsten die beter zullen zijn op het vlak van racen en meer zullen bijdragen aan het totaalplaatje.”

“Ten derde zijn er nog mogelijkheden op de lange termijn als het over onze hospitality gaat in de hogere prijsklasse.”

“De grote evenementen van tegenwoordig vertrouwen meer en meer op het soort klanten dat wil betalen voor een unieke en op maat gemaakte ervaring , zowel op zakelijk als op particulier vlak.”

Carey wil er ook voor zorgen dat de organisatoren meer waar voor hun geld zullen krijgen, iets wat onder het bewind van Bernie Ecclestone niet het geval was.

“Onze promotie heeft bewezen dat ze volwassener is dan andere inkomstenstromen in de Formule 1,” gaat Carey verder. “Die perceptie werd aangewakkerd door een gebrek aan investeringen en innovatie onder het vorige bewind van de F1.”

“Simpel gesteld waren onze evenementen verouderd waardoor organisatoren zich meer begonnen te concentreren op de kosten dan op groei. Vandaag zijn onze evenementen waardevoller dan ooit, we hebben evenementen van wereldklasse.”

“We moeten focussen op het maximaliseren van de waarde van onze evenementen en op de communicatie daarvan naar de gastlocaties. We juichen het toe dat die boodschap doordringt tot zowel de bestaande als kandidaat locaties,” besluit Carey.

Geschreven door Tom Schots


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Liberty Media

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië