image

Honda: “Wijzigingen aan onze 2017-motor zijn erg risicovol”

16 februari 2017 — Honda heeft ervoor gekozen om het ontwerp van haar power unit voor het seizoen 2017 ingrijpend te veranderen en daaraan zijn volgens Honda grote risico's verbonden.


Honda heeft het ontwerp van haar power unit voor 2017 ingrijpend veranderd, dit nadat het systeem met tokens naar de prullenmand werd verwezen. Bij Honda willen ze met de ingrijpende wijzigingen aan de power unit de kloof met de concurrentie dichten. De ingrijpende wijzigingen aan het ontwerp van de power unit zorgen echter ook voor risico’s.

“Het concept is volledig anders,” aldus Yasuke Hasegawa, de motorbaas bij Honda. “Het is zeer risicovol, we weten niet veel over het nieuw concept.”

“We weten dat het ons een prestatievoordeel zal geven maar het grootste risico is dat we niet weten of we dit jaar dat potentieel zullen kunnen realiseren.”

Honda introduceerde vorig jaar tijdens het seizoen verschillende upgrades voor de ICE en turbolader, wat tot betere prestaties leidde. Ook dit jaar zal daarop de focus gelegd worden.

“We moeten ons dit jaar op de interne verbrandingsmotor (ICE) concentreren,” blikt Hasegawa vooruit. “Indien we de motor zelf verbeteren, wat betekent dat we de hoeveelheid energie uit de uitlaatgassen verhogen, dan moeten we ook de turbine verbeteren anders kunnen we dezelfde efficiëntie van energieomzetting niet benaderen.”

“We moeten nog enkele tests doen en dat zal met vallen en opstaan gebeuren. Ik hoop dat we begrepen hebben welke richting we moeten uitgaan en waarop we ons moeten focussen. Het is echter niet eenvoudig om al de elementen te combineren om zo verbeteringen op de volledige ICE te realiseren.”


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: HondaMcLaren

image


Verwante nieuwsitems



F1Journaal Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, onze acties en wedstrijden. Vul hieronder uw emailadres in: