logo
 

Hydraulische problemen bij Lotus

30 mei 2010 — Bij de renstal Lotus kende men dit weekend een van de beste weekends van het seizoen. Uiteindelijk werd de euforie doorbroken door hydraulische problemen aan beide wagens.

Bij Lotus dienden beide rijders opnieuw genoegen te nemen met een behoorlijk triestig resultaat. Jarno Trulli kwalificeerde zich gisteren als 19de maar tijdens de race sloeg het noodlot nogmaals toe. De T127 valt zeker nog niet als een betrouwbare wagen te omschrijven.

image

“Ik had het in eerste instantie al niet makkelijk met de harde banden. Het team liet me vervolgens al snel weten dat mijn teamgenoot sneller was dan mij. Heikki kreeg ook een andere strategie mee en dat koste hem later een positie. Ondertussen kon ik wegrijden van onze rechtstreekse tegenstanders en ik voelde me comfortabel. Uiteindelijk kende mijn wagen een probleem en diende ik mijn race vroegtijdig tot een einde te brengen”, aldus Jarno Trulli.

Teamgenoot Heikki Kovalainen ondervond vooral in bocht 8 dat zijn wagen een hydraulisch probleem kende. De Finse rijder verloor een deel van zijn stuurbekrachtiging en dat op een zeer moeilijk onderdeel van het circuit. Teleurstelling bij Kovalainen dus.

“Het is jammer dat we vandaag opnieuw moesten opgeven. Ik verloor mijn stuurbekrachtiging in bocht 8 van het circuit en al snel ondervond ik dat mijn wagen een hydraulisch probleem kende. In het begin dacht ik dat het aan mijn banden lag maar niet veel later begon ook de versnellingsbak onder het defect te lijden. Vervolgens deed mijn koppeling en gaspedaal ook nog moeilijk. Mijn zachte banden deden het dan weer wel goed, iets dat ik eigenlijk niet had verwacht. Ik ben teleurgesteld maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. We weten op welke punten te verbeteren en ik ben er zeker van dat we komend seizoen veel beter voor de dag zullen komen”, zo verklaarde Heikki Kovalainen.

image


Geschreven door Manuel Houben

Categorieën: Heikki KovalainenJarno TrulliCaterham

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België