“In 2018 zal de F1 in beeld gebracht worden zoals nooit tevoren”

12 januari 2018 — Volgens McLaren-CEO Zak Brown kunnen de F1-fans zich maar beter schrap zetten voor het komende seizoen. Er zullen ingrijpende veranderingen komen om de sport beter in beeld te brengen en de fans een maximale ervaring in de huiskamer te bieden.


Commercieel directeur van de F1 Sean Bratches heeft niet zo lang geleden met de teams samen gezeten om het te hebben over de toekomstvisie van Liberty Media op het vlak van media en TV.  In een blog op de website ‘jamesallenonf1.com’ laat Zak Brown weten dat hij onder de indruk is van de nieuwe plannen.

“De nadruk zal, zoals we al wisten, op het digitale liggen,” aldus Brown. “Vorig jaar hebben ze al een aantal dingen uitgeprobeerd. Voor dit jaar zijn er al een aantal nieuwe dingen voorzien, zoals bijvoorbeeld een nieuwe F1-app en een streaming platform.”

“Ze hebben ook David Hill, een van de grootste innovators op het vlak van sportuitzendingen, aan hun team toegevoegd. Hij zal toezien op de manier hoe de races in beeld gebracht worden. Er zullen zichtbare verschillen zijn in de uitzendingen, het in beeld brengen en het becommentariëren.”

Liberty wil ook verder inzetten op het entertainment op hun website, zoals ze daar vorig jaar al mee begonnen zijn.

“Op het circuit zelf zullen we meer betrokkenheid van de fans zien. Ze zullen verder bouwen op vorig jaar en er zullen ook nieuwe mogelijkheden op het vlak van media komen die de fans korter bij de teams brengen,” gaat Brown verder.

“De grootste veranderingen zullen zichtbaar zijn op het vlak van de media, de F1 zal in beeld gebracht worden zoals nooit tevoren. Dat zal ons een groter en jonger publiek opleveren dat meer betrokken zal zijn,” besluit de Amerikaan.

Geschreven door Tom Schots

Speel mee met het Grand Prix de France Spel 2018. Minimaal 400 Euro aan prijzen!


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Liberty Media

image

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië