logo
 

Kobayashi wringt zich tussen de Marussia’s

20 september 2014 — Nadat hij plaats moest maken in Spa-Francorchamps voor Lotterer, en nadat Merhi op Monza de eerste vrije training mocht rijden, kan Kamui Kobayashi opnieuw een volledige Grote Prijs afwerken in Singapore. In tegenstelling tot zijn teamgenoot, slaagt de Japanner er in om het gevecht aan te gaan met Marussia.


Marcus Ericsson, teamgenoot van Kobayashi bij Caterham, is ver verwijderd van de rest van het veld. Hij moet zelfs een kleine twee seconden toestaan tegenover Caterham’s rivaal Marussia.

Caterham mag blij zijn dat Kamui Kobayashi terug in de wagen zit. De Japanner slaagt er immers wel in om het Bianchi en Chilton, rijders bij Marussia, moeilijk te maken. Uiteindelijk kan hij zich niet voor Jules Bianchi plaatsen, maar hij wist wel Max Chilton achter zich te laten.

“We hebben ons huiswerk goed gedaan, door de wagen ten opzichte van gisteren te verbeteren. Ik heb alles uit de wagen gehaald dat er in zat. Twintigste was dan volgens mij ook het hoogst haalbare,” aldus de Japanner.

De Zweed Ericsson moet zoals eerder vermeld genoegen nemen met de laatste plaats. Toch heeft hij veel lof voor het team. “We kenden in de vrije trainingen wat elektrische problemen. Dat zorgde voor stress bij het team ter voorbereiding naar de kwalificatie. Het team heeft me wel opnieuw de baan op gekregen. Mijn complimenten voor deze prestatie,” zegt Ericsson. “Door de problemen tijdens de vrije trainingen, was ik niet optimaal voorbereid op de kwalificatie. Volgens mij hadden we meer uit de bolide kunnen halen. De auto werkt wel weer, dus hopelijk gaat het morgen goed,” besluit Ericsson.

Het wordt opnieuw een mooie strijd tussen de twee achterhoede teams.


Geschreven door Frederic Schoutetens

Categorieën: GP van SingaporeKamui KobayashiMarcus EricssonCaterham

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië