logo
 

Leclerc verloor overwinning niet door MGU-H maar door een kapotte cilinder

01 april 2019 — Charles Leclerc verloor zijn allereerste overwinning in de Formule 1 niet door een probleem met de MGU-H maar door een kapotte cilinder, zo heeft Ferrari-teambaas Mattia Binotto laten verstaan.

Dit bericht bekijken op Instagram

“Sometimes it’s not your day to win and today wasn’t ours. [...] These things happen in motorsport: we took the best out of it anyway. It’s my first podium even if I’m not enjoying it as much as I wanted. It’s life, it happens, we’ll come back stronger.” @charles_leclerc #essereFerrari #SF90 #BahrainGP

Een bericht gedeeld door Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) op

Leclerc leek in Bahrein op weg naar zijn eerste overwinning in de Formule 1. Plots vertraagde hij echter en bleek er een probleem te zijn met de motor van zijn Ferrari SF-90.

Aanvankelijk werd gedacht dat het verminderde vermogen toe te schrijven was aan een probleem met de MGU-H, het hybridesysteem.  Na afloop van de race liet Mattia Binotto echter weten dat niet de MGU-H maar een probleem met een cilinder aan de basis lag van de problemen bij Leclerc zijn Ferrari.

“Er scheelde niets met de MGU-H. Het was een probleem aan de motor zelf. Er was een cilinder die het niet deed maar we weten nog niet waarom,” zei Binotto enkele uren na afloop van de race.

Volgens Binotto wordt de motor nu naar Maranello gestuurd waar er een grondige inspectie zal plaatsvinden. Ferrari is van plan om de motor in China op vrijdag tijdens de oefensessies te gebruiken en na te gaan hoe hij presteert.

Nieuw!! Formule E Spel 2019/2020: Minimaal 300 Euro aan prijzen!


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Charles LeclercFerrari

Verwante nieuwsitems


F1Journaal Specials

GP van België