logo
 

Officieel: Heineken stapt in de F1: ‘If You Drive, Never Drink

09 juni 2016 — Na maanden van geruchten en speculaties is het nu eindelijk officieel: Heineken stapt in de Formule 1 als Global Partner'.


Er waren al maandenlang geruchten dat Heineken in de Formule 1 zou stappen en die geruchten werd op donderdag in Canada officieel bevestigd. Heineken kondigde aan de vooravond van het raceweekend in Montreal immers een overeenkomst met de Formula One Management (FOM) aan.

Het Nederlandse biermerk zal titelsponsor worden van drie F1-races, terwijl het ook bij verschillende andere races prominent aanwezig zal zijn. Heineken wordt tegelijkertijd ook de officiële bierleverancier van de sport. In tegenstelling tot eerdere geruchten zal het logo van Heineken niet terug te vinden zijn op één van de wagens.

Sir Jackie Stewart zal één van de ambassadeurs worden van de campagne ‘If You Drive, Never Drink’. Die campagne doet sterk denken aan de ‘Think Before You Drive’-campagne die F1-baas Bernie Ecclestone in samenwerking met Johnnie Walker enkele jaren geleden startte.


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Bernie Ecclestone

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België