logo
 

Oplossing voor 6000 fans die tickets kochten bij The Ticket Enterprise

19 augustus 2012 — Een dikke week geleden onstond er heel wat commotie over 6000 fans die hun ticket voor de GP van België kochten via The Ticket Enterprise. Volgens F1today lijkt er nu een oplossing in de maak te zijn.

Zo’n 6000 fans dreigden zowel hun geld als ticket voor de GP van België kwijt te zijn. Ze hadden tickets gekocht via het Nederlandse The Ticket Enterprise. Reeds geruime tijd werd er niet meer gereageerd door het bedrijf en ook de organisator van de GP van België kreeg geen gehoor bij het bedrijf.

Uiteraard was heel deze zaak slecht nieuws voor heel wat F1-fans, maar ook voor de organisator van de GP van België. Die kreeg immers veel klachten, maar eigenlijk had The Ticket Enterprise tickets bij hen gekocht om ze vervolgens door te verkopen aan haar klanten.  De klanten van The Ticket Enterprise moesten dus eigenlijk niet aankloppen bij Spa Grand Prix, de organisator van de GP van België.

‘Wij kunnen deze mensen niet helpen aangezien ze niet bij ons, maar bij de Nederlandse firma klant zijn,” zei woordvoerder Stijn De Boever tegenover de Gazet van Antwerpen.

Spa Grand Prix trachtte uiteraard mee naar een oplossing te zoeken. Er kwam een verklaring te staan op de website van Spa Grand Prix. Zo was er ondermeer de maatregel dat de fans opnieuw tickets konden bestellen via de website van de organisator. Bij het voorleggen van een bewijs dat er oorspronkelijk tickets bij The Ticket Enterprise gekocht waren, moesten er uitzonderlijk geen verzendkosten betaald worden.

Een tijdje terug was er geen enkele tribuneplaats meer te koop op de website, dat was nu plots opnieuw wel het geval omdat heel wat tickets terug werden vrijgegeven. De mededeling is ondertussen opnieuw van de website van Spa Grand Prix gehaald en ook de vrijgekomen tribuneplaatsen zijn niet meer te koop. Blijkbaar is er immers een oplossing in de maak voor de ruim 6000 fans.

F1today sprak immers met de advocaat die The Ticket Enterprise bijstaat. Er zou nog geen sprake zijn van een faillissement en de eigenaar van The Ticket Enterprise zou dit weekend samen met enkele medewerkers in Spa-Francorchamps zijn om samen met de organisatoren een oplossing uit te werken.

Klanten die hun tickets besteld en betaald hebben via The Ticket Enterprise zouden hun tickets alsnog krijgen. In de loop van de komende week zouden de tickets opgestuurd worden.

“In principe is de overeenkomst tussen de organisatie en TTE rond. Het concept is behoudens details rond en zal vermoedelijk morgen (zaterdag) getekend worden. Dat wil zeggen; iedereen die tickets heeft besteld én betaald zullen komende week de tickets ontvangen. Dit weekend zullen de tickets worden verzonden. De mensen die niet hebben betaald, kunnen uiteraard ook geen ticket krijgen,” zo liet advocaat Maurice Bol vrijdag tegenover F1today weten.

image

Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: GP van België

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië