logo
 

Philip Morris heeft in het geheim sponsordeal met Ferrari verlengd

15 mei 2015 — Philip Morris, het bedrijf achter Marlboro, heeft in het geheim haar sponsordeal met Ferrari verlengd.


De vorige overeenkomst liep normaal gesproken eind 2015 af, maar het erg betrouwbare Bloomberg bericht dat Philip Morris vorig jaar reeds haar overeenkomst met Ferrari verlengd heeft. Het bedrijf koos er vorig jaar voor om dat in alle stilte te doen en niet publiek mee te delen. De nieuwe overeenkomst loopt naar verluidt tot eind 2018. Volgens Sports Pro Magazine zou het bedrijf jaarlijks zo’n 160 miljoen dollar budget voorzien voor haar sponsoring van de F1-renstal.

De samenwerking tussen Ferrari en Philip Morris is sinds vorig jaar geïntensifieerd, nadat Maurizio Arrivabene, de voormalig Marketingdirecteur van Philip Morris, de nieuwe teambaas bij de F1-renstal van Ferrari is geworden.

Marlboro is de enige tabaksfabrikant die nog aanwezig is in de Formule 1, al staat er sinds 2008 geen Marlboro-logo meer op de F1-bolides van Ferrari. Marlbroro gebruikt nog wel haar samenwerking met Ferrari ter promotie van haar merk. Ook introduceerde Ferrari sinds enkele jaren een logo op haar F1-bolides dat enigszins gelijkt op het befaamde Marlboro-logo.

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België