logo
 

Pirelli: “Ons engagement bewijst het vertrouwen in de toekomst van de F1”

13 januari 2019 — Volgens Mario Isola bewijst de contractverlenging van Pirelli dat het als bedrijf vertrouwen heeft in de toekomst van de Formule 1 als sport.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Pirelli (@pirelli_motorsport) op

Is de Formule 1 haar toekomst bedreigd? Geregeld wordt er gespeculeerd dat de Formule 1 door allerlei andere raceklassen, waaronder de Formule E, bedreigd wordt. Daarnaast moet er ook een nieuwe ‘Concorde overeenkomst’ getekend worden tussen de teams en de FOM.

Bij Pirelli hebben ze echter alle vertrouwen in de Formule 1 en de toekomst die de sport heeft, dat vertrouwen wordt naar eigen zeggen bevestigd door het engagement dat Pirelli als bandenleverancier voor de komende jaren nam, inclusief het wijzigen van het bandenformaat in 2020, wat uiteraard heel wat investeringen vereist.

“Er zijn momenteel veel gesprekken en discussies gaande over de toekomst van de Formule 1, de nieuwe wagens in 2021, de wijziging van het bandenformaat. Ik ben alvast optimistisch,” aldus Mario Isola tegenover ‘RACER’.

“Ik denk dat het normaal is dat er in de Formule 1 heel wat discussies gaande zijn, zeker wanneer er zo’n belangrijke vernieuwing van de overeenkomst tussen de teams en de FOM op komst is. Dat is een erg delicate situatie maar we zijn tevreden dat we ons voor een langere periode aan de sport verbonden hebben.”

In 2020 zal er met 18-inch velgen gereden worden en dus ook met compleet andere banden. Pirelli moet daarvoor dus nieuwe banden ontwikkelen en de investeringen daarvoor zijn nu al volop bezig.

“We zijn nu al de nieuwe banden beginnen ontwerpen, we kunnen immers niet wachten,” aldus Isola tijdens de ‘Autosport International Show’. “We zouden het ontwerp van de banden aan de nieuwe regels kunnen aanpassen wanneer de nieuwe regels beschikbaar zijn. We moeten echter 80-90 procent van de verwachte performance van de wagens zo snel mogelijk weten. Zonder die informatie zou het echt een enorme uitdaging zijn.”

“We hebben twee jaar de tijd om de 18-inch banden te ontwikkelen en we moeten onze tijd zo goed mogelijk zien te gebruiken. We kunnen ons niet veroorloven om tijd te verliezen.”

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België