logo
 

“Red Bull en Honda hebben een gezonde werkomgeving gecreëerd”

18 januari 2019 — Red Bull staat voor een belangrijk seizoen, na twaalf jaar met Renault-motoren te hebben aangetreden zullen ze vanaf 2019 Honda-krachtbronnen gaan gebruiken. Teambaas Christian Horner is er van overtuigd dat Red Bull en Honda voor een gezonde werkomgeving gaan zorgen.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Scuderia Toro Rosso (@tororosso) op

De samenwerking tussen Red Bull en Renault was op haar hoogtepunt toen ze tussen 2010 en 2013 de Formule 1 domineerden en zowel vier rijders- als constructeurstitels behaalden. Daar kwam echter met de intrede van de hybride-motoren een einde aan en de relatie tussen Red Bull en Renault verzuurde.

Vanaf dit jaar zal de Oostenrijkse formatie dus al voor minstens twee jaar aan de bak gaan met motoren van Honda. De Japanners leveren al sinds vorig jaar motoren aan zusterteam Toro Rosso en daar hebben ze laten zien dat ze vooruitgang geboekt hebben.

Honda heeft ook in het Verenigd Koninkrijk een uitvalsbasis in Milton Keynes, als het ware om de hoek bij Red Bull. Christian Horner heeft er alle vertrouwen in dat Honda een goede basis heeft en dat dat vanaf nu zijn vruchten zal gaan afwerpen.

“Communicatie is overal, en in het bijzonder in deze sport, van levensbelang,” aldus Horner op de officiële F1-website.

“Het hoofdkwartier van Honda is in Japan maar hun uitvalsbasis in het Verenigd Koninkrijk is in Milton Keynes, bij ons om de hoek. Op dit moment is het normaal dat er veel gediscussieerd wordt tussen de twee groepen.”

“Tot nu toe is het allemaal heel positief geweest en ik denk dat er een gezonde werkomgeving is die we hebben gecreëerd met Red Bull Technologies, Toro Rosso en Honda. We beginnen dus niet helemaal vanaf nul.”

Vorig jaar won Red Bull vier GP’s en Horner denkt dat het er helemaal anders had kunnen uitzien als er wat meer pk’s achterin de RB14 gelegen hadden.

“Het is altijd makkelijk om te praten in termen van als, maar en misschien,” gaat Horner verder. “Als we ongeveer veertig kilowatt (ongeveer vierenvijftig pk) extra hadden gehad achterin onze bolides had het seizoen er anders kunnen uitzien.”

“Ik doe mijn hoed af voor al de mensen in Milton Keynes om een van de beste chassis ooit te bouwen. Als je kijkt naar de andere teams met dezelfde motor zie je dat er een wereld van verschil was,” besluit Horner.

Geschreven door Tom Schots

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België