Renault snoept verantwoordelijke van aandrijflijn bij Mercedes weg

14 juni 2018 — Renault heeft Matthew Harman aangetrokken. Harman wasbij Mercedes verantwoordelijke van de integratie van de aandrijflijn.

Een bericht gedeeld door Renault Sport Formula One Team (@renaultsportf1) op

Matthew Harman werkte 17 jaar voor Mercedes en vervoegde in 2001 de motorafdeling van Mercedes, waarna hij in 2011 zijn rol als verantwoordelijk voor de integratie van de aandrijflijn op zich nam.

Harman heeft mee de uitbouw van de motorafdeling van Mercedes meegemaakt, een opgang die met de introductie van de V6-hybridemotor leidde tot een jarenlange dominantie in de Formule 1. Renault haalt met Harman dus iemand binnen die over heel wat knowhow beschikt, iets dat uiteraard niet alleen van pas kan komen voor haar eigen team maar ook voor de ontwikkeling van haar eigen motor.

Bij Renault zal Harman de rol van de plaatsvervangend hoofdontwerper op zich nemen. Hij zal hoofdontwerper Martin Tolliday assisteren bij het ontwerpen van de toekomstige F1-bolides van Renault.

“De voorbije drie jaren was Bob Bell de stuwende kracht achter het versterken van de technische afdeling,” aldus Cyril Abiteboul, hoofd van Renault Sport Racing. “We zijn blij dat we iemand met de capaciteiten als die van Matthew hebben aangetrokken, dit zodat het team kan anticiperen op de ontwikkeling van toekomstige wagens.”

“Het is een cruciaal voordeel, iets dat we momenteel missen sinds we het team overgenomen hebben en het zal nog belangrijker worden met de wijzigingen die op komst zijn voor het seizoen 2021.”


Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: RenaultMercedes

image

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië