logo
 

Sebastian Vettel: “Nieuwe Ferrari is te ‘draggy’ geworden”

28 februari 2020 — Vettel mag op de voorlaatste testdag in Barcelona dan wel de snelste tijd hebben gereden, dat betekent nog niet dat de Duitser over alles tevreden is.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) op

Vorig jaar ondervond Ferrari vooral problemen op het vlak van de snelheid in de bochten. De wagen van vorig jaar had een erg hoge topsnelheid maar een gebrek aan downforce waardoor de gewonnen tijd op de rechte stukken vaak volledig verloren werd in de bochten.

De nieuwe wagen moest daarin verandering brengen. De SF1000 moest meer downforce genereren en daardoor beter presteren in de bochten. Het ziet er naar uit dat dit gelukt is, al komt dit wel met gevolgen.

“We voelen dat de wagen beter is, ik denk dat de derde sector ook beter aanvoelt,” aldus Vettel die daarmee eerdere uitspraken van teamgenoot Charles Leclerc bevestigde.

“We beseffen echter dat dit ook ten koste van iets gaat. We hebben nog werk te doen want we zijn nu trager op de rechte stukken omdat we iets te ‘draggy’ zijn.”

Dit alles wijst er echter op dat Ferrari het beoogde doel met de SF1000 heeft verwezenlijkt, al zal het nu dus nog een kwestie zijn van de wagen te finetunen en verder te ontwikkelen.

“Dat weten we maar het was dan ook het doel om meer downforce op de nieuwe wagen te krijgen en dat hebben we gedaan.”

“De derde sector voelt beter maar wegrijden uit die sector naar de eerste bocht voelt duidelijk minder goed aan dan vorig jaar.”

“Vooral in de bochten voel je het verschil, dat is waar we ons verbeterden maar het ziet er naar uit dat de anderen nog iets sneller zijn. Dat is de situatie waarin we ons nu bevinden en we hebben dan ook nog veel werk te doen,” besloot Vettel.

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van België