logo
 

Tea for two?

13 mei 2010 — In de paddock van Monaco konden enkele reporters gedurende de nacht een groot gedeelte van de medewerkers van zowel Lotus als McLaren observeren.

Dat Monaco een van de meest bijzondere races op de kalender is wisten we al langer. Nergens anders in de wereld worden de supporters zo in de watten gelegd als op dit stratencircuit. Bij de renstal McLaren beschikt met duidelijk over een groter budget dan Lotus. Beide teams zijn eigendom van een autoproducent en belangrijk is uiteraard dat hun merk toch wel op erg professionele wijze aan potentiële klanten wordt voorgesteld.


Bij McLaren waren een heleboel medewerkers volop bezig met het opbouwen van het zogenaamde McLaren Brand Centre. De medewerkers beschikten over elektrische liften, beveiliging kabels, helmen, reflecterende jasjes, enorme belichting en een heleboel platformen in meerdere kleuren om in de hoogte te werken. Ook beschikte men over een dame die regelmatig met kopjes thee kwam aangewandeld. Om een lang verhaal kort te maken, bij McLaren mag het in Moncaco allemaal al wat meer kosten.


Vervolgens wandelden de reporters even door richting het kamp van Lotus dat in 2010 een van de nieuwe teams binnen de sport is. De Maleisische renstal pakte het hele gebeuren veel simpeler aan. Hun medewerkers kregen drie ladders van diverse lengtes, enkele simpele shirts en wat zaklampen ter beschikking. Bovendien kon men vooral constateren dat men hier regelmatig aan het vloeken ging terwijl er van een kopje thee al helemaal geen sprake was.

Nieuw!! Formule E Spel 2019/2020: Minimaal 300 Euro aan prijzen!


Geschreven door Manuel Houben

Categorieën: GP van Monaco

Verwante nieuwsitems


F1Journaal Specials

GP van België