logo
 

“V10-motor was veel beter dan V8 en V6-turbo”

07 februari 2015 — Kimi Raikkonen blikt terug op de verschillende F1-motoren waarmee hij in zijn F1-carrière heeft gereden en van alle motoren vindt hij de V10-motor de allerbeste.


Er was vorig jaar veel kritiek op de introductie van de V6-turbomotoren in de Formule 1. De F1-bolides werden opmerkelijk trager over een ganse ronde, al behaalde ze wel een serieus hogere topsnelheid. Ook het motorgeluid zorgde voor de nodige discussies.

Heel wat F1-fans waren enorm teleurgesteld over het geluid dat de V6-turbomotoren produceerden. Zelfs de F1-piloten zelf vonden het maar niets.

De oudere garde aan F1-piloten hebben nog drie soorten F1-motoren gekend: de V10, V8 en V6-turbo. Kimi Raikkonen is een van die piloten en wanneer hem gevraagd wordt welke motor hij de beste vindt heeft de Fin zijn antwoord snel klaar.

“De V10 vond ik erg goed. Hij presteerde erg goed en had ook een mooi geluid. Dat was de goede oude tijd,” aldus Raikkonen.

Kimi Raikkonen debuteerde in de Formule 1 in een Sauber C20 die met een V10-motor van Ferrari was uitgerust. De V10 mag dan wel zijn favoriete motor geweest zijn, zijn favoriet F1-seizoen was dat van 2007, toen hij met Ferrari en een V8-motor wereldkampioen werd.

Black Friday Summer Edition

Geschreven door Geoffrey Van den Elshout

Categorieën: Kimi Raikkonen

Verwante nieuwsitems

F1Journaal Specials

GP van Australië